De Bright Ideas Challenge is een uiterst succesvol innovatief online onderwijsprogramma voor leerlingen uit groep 7 en 8. Voor deze Bright Ideas Challenge verzorgen we al jaren het platform met het online lesprogramma met werkboeken en lerarenhandleiding, het aanmeldproces, de gehele back-office en de jurering. Het programma is een initiatief van Shell Nederland.

NXplorers is ook een onderwijsprogramma, maar dan voor studenten op hoger onderwijs en universiteiten. Shell wilde de Bright Ideas Challenge meer aan laten sluiten op NXplorers en vroeg ons om de totale re-branding te ontwikkelen met alle bijbehorende middelen.

Onze designers zijn samen met de klant aan de slag gegaan om een totaal nieuwe- en frisse look-and-feel te ontwikkelen voor NXplorers Junior. We ontwikkelden nieuwe uitgangspunten voor kleurgebruik, vorm, typografie en tone of voice. Dit resulteerde in een frisse 3D stijl met een ‘Hero Character’ in het middelpunt. Het slimme robotje helpt de leerlingen op weg met het onderwijsprogramma en daagt de kinderen uit om creatieve ideeën te bedenken die bijdragen aan een duurzame wereld.

De nieuwe stijl is doorgevoerd in alle social media- en communicatie uitingen, zoals de website en het onderwijsprogramma, inclusief werkboeken en backoffice met lerarenhandleiding en een apart gedeelte voor juryleden om alle innovatieve ideeën te beoordelen.

NXplorers Junior is helemaal klaar voor een toekomst vol met wereld-reddende innovaties en inspirerende ideeën.

Opdrachtgever: Shell International B.V. 
Realisatie: 2021