De regio Amsterdam groeit. De komende 10 jaar zijn er tal van infrastructurele werkzaamheden aan het lokale-, landelijke- en openbaar vervoer netwerk. Het wordt dan ook druk in en rond Amsterdam. Ook tijdens de uitvoering en onderhoud van luchthaven, wegen en railinfra moeten mensen er kunnen komen, zowel van buiten de regio als vanuit en binnen Amsterdam.

De grote infrastructuurbeheerders Rijkswaterstaat, gemeente Amsterdam en Provincie Noord-Holland werken onder de naam Amsterdam Bereikbaar intensief samen met ProRail en de Vervoerregio om de bereikbaarheid op peil te houden en de hinder zoveel mogelijk te beperken voor omwonenden en gebruikers van de regio. Er is een bereikbaarheidsteam opgericht dat de spil vormt in de samenwerking.

Nieuwe huisstijl

Het afgelopen jaar heeft MCW / creative agency in samenwerking met Storydiggers en het bereikbaarheidsteam diverse positioneringsessies begeleid. Uit deze sessies is een ‘brandbook’ samengesteld met het verhaal en de doelstellingen van Amsterdam Bereikbaar en de uitgangspunten voor de positionering en tone-of-voice.

Het brandbook is de basis geweest voor de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Een huisstijl met een eigen, frisse uitstraling en richtlijnen voor gebruik in verschillende communicatie uitingen. Alle middelen en richtlijnen zijn door ons samengebracht in een huisstijlhandboek. 

Community bijeenkomst

Op 9 november 2017 is het samenwerkingsverband officieel van start gegaan tijdens een Community Bijeenkomst in Amsterdam. De nieuwe huisstijl is op deze dag gelanceerd en zo’n 100 genodigden namen deel aan energieke workshops en presentaties. 

Impressie Community Bijeenkomst Amsterdam Bereikbaar