In een manschappenbunker aan de Badhuisweg in Den Haag is de nieuwe Atlantikwall Experience geopend.

Een intense multimediale experience waarin twee gebeurtenissen kunnen worden beleefd die in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog een grote impact hebben gehad op de inwoners van Den Haag.

De Atlantikwall Experience is speciaal bedoeld voor jongeren. Door de ogen van 2 tieners worden de verhalen verteld van de rol die de V2 raketten hebben gespeeld in de nadagen van de tweede wereldoorlog. Het fatale bombardement op de Haagse wijk Bezuidenhout door ‘eigen troepen’ bedoeld om juist die V2 raketinstallaties te vernietigen.

De experience speelt zich af in 2 ruimtes in de bunker. De ruimtes zijn nog volledig authentiek. En door de multimediale producties, waarbij we gebruik maken van beeld, geluid en fysieke effecten maak je als bezoeker de ervaringen van de 2 tieners van heel dichtbij mee.

De verhalen laten de bezoekers nadenken en geven aan het einde ruimte voor discussie. Een ideaal bezoek voor een schoolklas, maar uiteraard ook voor elke bezoeker geïnteresseerd in de geschiedenis van de Atlantikwall.

MCW ontwikkelde in samenwerking met Heijmerink Wagemakers het volledige concept, alle scripts, film, animaties, audio en grafiek voor deze experience.

Realisatie 2020

Opdrachtgever: Atlantikwall Museum Scheveningen

Concept: Heijmerink Wagemakers i.s.m. MCW / creative agency

AV content, design en print: MCW creative agency

Projectleiding, engineering en realisatie: Heijmerink Wagemakers