maanden, 24 miljoen bezoekers, de World Expo in Dubai mag een succes genoemd worden. Op 31 maart sloot de Expo haar deuren en kijken wij terug op een succesvol paviljoen.

Voor het Algerije paviljoen mocht MCW de hoofdfilm en een aantal interactives ontwerpen en produceren. Door de Covid-pandemie hebben we onze plannen en producties diverse malen moeten bijstellen. Het idee was om een road-movie te maken, een trip vanuit het zuiden van Algerije helemaal naar Algiers in het noorden. We waren in samenwerking met een lokale productie-maatschappij al een eind op weg met de pre-productie toen Covid roet in het eten gooide.

De plannen werden aangepast, het script werd herschreven. De opnamen zouden deels op locatie en deels in de studio in Nederland worden gemaakt. Maar toen er in Algerije niet meer gereisd kon worden, ging er ook een streep door dit scenario.

In gezamenlijk overleg hebben we weer een nieuw script ontwikkeld, waarin we bestaand materiaal van onze Algerijnse partners hebben gebruikt als basis. In combinatie met mooie motion graphics en een geweldige soundtrack van Martijn, onze componist, hebben we uiteindelijk een prachtige film gemaakt die een mooi beeld geeft van alle nieuwe infrastructuren in Algerije.

Daarnaast hebben we een enorme touchtafel ontwikkeld, waarop de razendsnelle ontwikkelingen van groene energy, moderne landbouw en digitale infrastructuur wordt gepresenteerd.

Opdrachtgever: the Government of Algeria

Ontwerp: Freeman

Hoofdaannemer: Freeman / Pico Total Brand Activation

AV content, interactive- game design: MCW / creative agency