Hierbij is niet alleen de introductie van een handige card op creditcard formaat de boodschap, maar ook de uitleg van de processen die hierbij komen kijken. 

Een nieuwe auto kopen vraagt van de (nieuwe) eigenaar en verkoper een andere handeling dan een oude auto naar de sloop brengen. De RDW kwam bij MCW met de vraag: hoe kunnen we het publiek en de branche uitleggen wat de introductie van de kentekencard inhoudt, zonder de card en de processen te laten zien? Immers, de card zal 1 januari 2014 worden geïntroduceerd en is er dus nog niet.

Een mooie uitdaging. MCW heeft zich hier over gebogen en met een concept voor een drietal animatiefilms een passende oplossing voor de RDW bedacht. Animatie bood ons de vrijheid om de card en de bijbehorende processen, die nog niet in het echt te filmen zijn, in beeld te brengen. Ook de diversiteit van de situaties is in de animatie perfect in beeld gebracht. 

Omdat de informatiedichtheid van de films groot is, is gekozen voor een luchtige animatiestijl, met veel visuele grapjes die de kijker bij de les houden. Hiermee zal de RDW een glimlach tevoorschijn toveren bij branche én publiek tijdens introductie van de kentekencard.