Kinderen zijn de ontdekkers van morgen die de toekomst gaan maken. Om die toekomst vorm te geven, is de denkkracht van de volgende generatie nodig. Op het Generation Discover Festival ontdekten kinderen de wereld van morgen. En wij mochten meehelpen.

Generation Discover Festival Den Haag

“Generation Discover” is de naam die Shell heeft gegeven aan de nieuwe generatie. “Samen met haar partners wil Shell de komende jaren een miljoen jongeren inspireren en uitdagen hun ideeën te realiseren. Zo ontdekt Generation Discover zichzelf – met onze hulp. ”

Het startschot van Generation Discover vond begin oktober plaats, op het Malieveld in Den Haag. Een festival waar jongeren alles wat wetenschap en technologie biedt zelf konden beleven. De verwondering, de vragen, de ontdekkingen, de oplossingen. Een festival om de volgende generatie ontdekkers uit heel Nederland in beweging te brengen.

MCW werd gevraagd mee te denken en de festivalwebsite en het ticketsysteem te ontwikkelen. Via de website konden tickets gratis worden besteld. Voor het scannen van de tickets maakten we een handige mobiele app, die vrijwilligers bij de ingang in staat stelde de meer dan 30.000 bezoekers snel en efficiënt toe te laten tot het festivalterrein.

Mede door de soepele entree, maar natuurlijk vooral door het aanbod op het festival zelf, was de sfeer op het terrein uitermate positief. Kinderen renden enthousiast van de ene naar de andere ‘dome’, waarbinnen ze van alles konden beleven. Partners zoals NEMO en MUSEON lieten kinderen zelf hun “stad van de toekomst” bedenken én maken (in het klein dan). Er was film, theater en er kon voluit ontdekt en geëxperimenteerd worden. Zo kon je zelf een autootje in elkaar knutselen om die vervolgens te laten rijden op een zelfgemaakte zoutwaterbatterij. Je kon je eigen badzout maken. Of een rondje maken in een – milieuvriendelijk – reuzenrad. Al met al was er genoeg te zien en te beleven om de hele dag bezig te zijn en alle creativiteit lekker de vrije loop te laten.

Met zo’n 12.000 volwassen en 20.000 jonge bezoekers, waaronder hele schoolklassen, mag het festival gerust een groot succes worden genoemd. En, dit was pas het begin! Shell gaat door met het “Generation Discover” programma. En wij mogen daarbij blijven helpen!

Zo zijn we alweer begonnen met een nieuw en spannend “Generation Discover” project. Wat dat precies is, kunnen we nu nog niet verklappen, maar dat het mooi wordt is alvast zeker.

Hou onze site in de gaten voor meer Generation Discover nieuws!

Generation Discover Festival Den Haag